کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران

کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران


یکی از مسائل و فعالیت های لازم برای ساختمان سازی و به خصوص ساخت ساختمان ها و برج های طبقاتی، کرایه جرثقیل برای ساختمان می باشد. در گذشته و سالیان دور، به دلایل مختلف از جمله زیاد نبودن جمعیت، نبود امکانات زیاد، و کیفیت پایین مصالح، که همگی به نوعی به پایین بودن سطح تکنولوژی در زمان گذشته بر می گردند، ساخت ساختمان ها با امروز تفاوت های بسیاری داشت. همین مسائل هم باعث شده بودند که ساخت خانه ها عموما به صورت یک طبقه یا نهایتا به صورت دو طبقه صورت بگیرند.

 اما در دنیای امروز و وضعیت امروز ساختمان سازی در کشورمان، ساختمان ها و برج هایی با تعداد طبقات بالا ساخته می شوند. یکی از وسایل مورد نیاز برای ساخت ساختمان ها با تعداد طبقات بالا و مرتفع هم، جرثقیل های ساختمانی می باشند. برای اینکه در مورد جرثقیل های ساختمانی و مسائلی مثل اجاره جرثقیل برای ساختمان، کرایه جرثقیل ساعتی، نرخ کرایه جرثقیل 1402 بیشتر بدانید، در ادامه بحث کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران هم همراه جرثقیل نوین و اجاره جرثقیل در تهران بمانید.

کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران

در اولین قدم از بحث کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران، بیایید تا کمی در مورد خود جرثقیل های ساختمانی و با اصطلاح تاور کرین ها بدانیم. به طور مختصر و کلی تاور کرین یا همان جرثقیل ساختمانی و برجی یکی از ماشین آلات ساختمانی میباشد که در پروژه های عمرانی برای بالا بردن و جابجایی وسایل در ارتفاعات از آن استفاده میشود که میتوان با این وسیله تا ارتفاع معینی بالا بردن و در شعاع هایی جابجا کرد.

در گذشته برای ساخت سازه های عظیم و مخصوصا در ارتفاعات زیاد مشکلاتی وجود داشت که امکان انجام این کار ها را نمیداد و همچنین بالا بردن و جابجایی مصالح و تجهیزات ساختمانی هم نیاز به وقت و نیرو و هزینه بسیاری بود. به همین علت این وسیله برای اولین بار با استفاده از چوب توسط یونان باستان ساخته شد که با نیروی کارگران و نیروی حیوانات میتوانستند از آن وسیله استفاده کنند که بعد ها این وسیله پیشرفته تر شد و برای ساخت آن هم از فولاد و چدن و آهن استفاده شد.

احتمالا شما هم اگر که ساکن شهر های بزرگ ایران مثل تهران باشید، کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران و کرایه جرثقیل ساعتی در تهران، و انواع این نوع دستگاه ها را در سطح شهر و در هنگام ساختمان های بزرگ یا برج ها دیده اید که با استفاده از آن اجسام سنگین را از زمین به پشت بام ساختمان انتقال میدهند و علاوه بر این قابلیت جابجایی اجسام تا 360 درجه را هم دارند.

کسب اطلاعات بیشتر: نرخ اجاره جرثقیل 7 تن

کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران
کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران

کرایه جرثقیل برای ساختمان

تاورکرین بطور معمول در صنعت حمل‌ونقل برای بارگیری و تخلیه، در صنعت ساخت‌وساز برای حرکت مواد و در صنعت تولید برای مونتاژ تجهیزات سنگین بکار گرفته می‌شود. این دستگاه ها شکل مدرنی از اهرم های تعادلی هستند که از همان قطعات اصلی تشکیل شده اند و معمولا پایه آنها به طور ثابت درون بتن قرار میگیرد و گاهی اوقات هم توسط کمربند به بخش های سازه و ساختمان مهار میشود.

معمولا بهترین ترکیب از ارتفاع و ظرفیت بالابری را فراهم کرده و به صورت گسترده در ساختن سد ها و برج ها و ساختمان های مرتفع مورد استفاده قرار می گیرند. پیش از این که به در مورد کرایه جرثقیل برای ساختمان یا نرخ کرایه جرثقیل 1402 بیشتر بدانیم، بیایید تا با قسمت های مختلف تاور کرین ها یا همان جرثقیل های ساختمانی کمی آشنا شویم.

كابلهاي مهار و تقويت: در کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران، کابل ها وظيفه اتصال بين بازوي تعادل و بازوي حمال را بر عهده دارند. البته در تعدادي از اين جرثقيلها بازوي متعادل كننده وجود ندارد اما وزنه تعادل در قسمت پايين جرثقيل با استفاده از كابلهاي محكم به بازوي حمال وصل است.

سكوي تقويت پايه ها: بر طبق آئين نامه Din كه يكي از معتبر ترين آئين نامه در زمينه کرایه جرثقیل برای ساختمان و كار با جرثقيل هاست سكو مي بايست از بتن مسلح باشد و ابعاد آن 103×10× 10 مي باشد. تعداد زيادي شبكه كه معمولا د راندازه هاي 6 متري است اعضاي جرثقيل را تشكيل مي دهد.

ماكزيمم ارتفاع يك تاور كران در هنگام انجام كار طبق آيين نامه 265 فوت يا 80 متر مي باشد. البته مي توان با استفاده از وصل كردن جرثقيل به ساختمان در حال ساخت قابليت مرتفع شدن را تا حد زيادي افزايش داد. ظرفيت در اين مدل جرثقيلها در حالت هاي مختلف است ماكزيمم ظريفيت آنها 1q.8 t/m است كه البته هر چه بار نزديكتر به center باشد ظرفيت بيشتر مي شود.

بازوي حمال: این را در بحث کرایه جرثقیل برای ساختمان بدانید که این بخش وظيفه ليفت كردن و حمل اجسام را برعهده دارد.

 بازوي متعادل كننده: وظيفه تعادل جرثقيل در حالت مختلف را بر عهده دارد.

جعبه تعادل: جعبه تعادل وظيفه تعادل با بازوي حمال را بر عهده دارد. این هم در مورد کرایه جرثقیل برای ساختمان قابل ذكر است كه اين جعبه معمولا از جنس بتن مي باشد و وزني بين 1603 تا 20 تن را دارد و قابليت حركت ريلي بر رروي بازوي تعادل را دارد.

کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران
کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران

کرایه جرثقیل ساعتی برای ساختمان

اما برای این که بهتر در مورد کرایه جرثقیل برای ساختمان و یا کرایه جرثقیل ساعتی بدانید، بهتر است که با کاربرد های مختلف تاور کرین ها هم آشنا باشید. تاور کرین ها معمولاً بهترین ترکیب از ارتفاع و ظرفیت بالابری را فراهم کرده و به‌صورت گسترده در مواردی که در زیر آمده اند کاربرد دارند.

  •  ساختن سدها.
  • برج‌ها و ساختمان‌هایمرتفع.
  • ساخت سیلو.
  • حمل بار در بندرها و گمرک‌ها.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه اجاره جرثقیل 30 تن

همچنین در دیگر صنایع نیز کاربردهای خاص خود را دارند برای مثال در صنعت حمل‌ونقل برای بارگیری و تخلیه، در صنعت تولید برای مونتاژ تجهیزات سنگین، در صنعت ساخت‌وساز برای حرکت مواد و… .

هزینه کرایه جرثقیل برای ساختمان

مطالبی در بحث کرایه جرثقیل برای ساختمان در تهران مطرح شدند مثل کرایه جرثقیل ساعتی، کرایه جرثقیل برای ساختمان، نرخ کرایه جرثقیل سال 1402 و… که امید است برای شما کاربردی بوده باشند. به طور کلی تشخیص کیفیت تاور کرین و انتخاب بهترین مدل نسبت به شرایط و نیاز ها از مهم ترین موارد در هنگام کرایه جرثقیل و پرداخت نرخ کرایه جرثقیل در سال 1402 هستند. افراد با تجربه و خبره در این زمینه در هنگام اجاره تاور کرین هدف و معیار اصلی را کیفیت دستگاه قرار میدهند. در نهایت هم باید خدمت شما عزیزان عنوان کرد که در صورتی که به دنبال کرایه انواع جرثقیل از جمله همین کرایه جرثقیل برای ساختمان هستید، به شما توصیه می شود که سری هم به سایت معتبر گروه کاربلد جرثقیل نوین بزنید.

به این محتوا امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *