اشتباهات استفاده از جرثقیل

اشتباهات استفاده از جرثقیل


به طور حتم می دانید که اشتباهات استفاده از جرثقیل در زمان حمل بار و اجسام سنگین چه خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. اما چگونه می توان از بروز این اشتباهات جلوگری کرد؟

جرثقیل یکی از ماشین آلات سنگین است که برای بلند کردن یا حمل انواع اشیا و تجهیزات در زمان اجرای پروژه های ساختمانی یا حمل انواع خودروی شخصی یا وسایل نقلیه سبک و سنگین استفاده می شود. وزن این اجسام و باری که توسط جرثقیل بلند یا حمل می شود ممکن است بیش از یک تن و حتی بالای ده تن باشد.

برای همین است که در صورت بروز هر گونه مشکل در زمان حمل این اجسام و وسایل ممکن است بنا به دلایل متعددی شاهد بروز مشکلات و صدمات جبران ناپذیری به دلیل اشتباهات سهوی یا عمدی افراد باشیم. این امر باعث شده است تا بسیاری از افراد نگرانی های بسیار زیادی در مورد اشتباهات استفاده از جرثقیل و بروز آن در سایت های عمرانی یا در زمان حمل خودرو و تجهیزات سنگین داشته باشند.

کسب اطلاعات بیشتر: اجاره جرثقیل در شمال تهران

چگونه می توان از اشتباهات استفاده از جرثقیل پیشگیری کرد؟

اگر قصد پیشگیری از بروز خسارت به دلیل بروز خطا و اشتباه در استفاده از دستگاه را دارید، باید توجه داشته باشید، اشتباهاتی که در زمان استفاده از انواع جرثقیل ممکن است بروز کنند بسیار زیاد هستند. این اشتباهات با توجه به نوع کاربری یا وزن بار یا اجسامی که قصد حمل و جابجایی آن ها را دارید متفاوت خواهند بود.

ما در ادامه اشاره ای به این مشکلات خواهیم کرد. اما اما به طور کلی با در نظر گرفتن نکات زیر می توان از بروز این اشتباهات تا حد زیادی پیشگیری کرد:

استفاده از خدمات شرکتهای معتبر

یکی از مهم ترین نکاتی که در صورت نیاز به اجاره جرثقیل  به طور حتم باید دقت کنید این است که از شرکت ها و دفاتری تجهیزات مورد نیاز خود را کرایه کنید که از بهترین اپراتورها برای هدایت دستگاه استفاده می کنند.

به طور حتم این شرکت ها با توجه به سابقه کاری خود و پروژه های موفقی که توانسته اند (با استفاده از جرثقیل های خود در آن نقشی در اتمام آن ها داشته باشند) شناخته می شوند.

در تهران نیز این شرکت ها ممکن است در بزرگ ترین پروژه های عمرانی (یا در عملیات ساخت برج های مسکونی و ساختمان های چند طبقه) مشارکت کرده و بسیاری از آن ها را بدون کوچک ترین مشکل به پایان رسانده باشند.

برای همین استفاده از خدمات این شرکت ها (در صورت نیاز به پیشگیری از بروز اشتباهات استفاده از جرثقیل) بسیار مهم است.

توجه به عدم نقص فنی دستگاه

در برخی از موارد بروز مشکل در حین حمل بارهای سنگین (مانند مصالح ساختمانی یا انواع خودروی سبک و سنگین) به دلیل اشتباهات استفاده از جرثقیل نیست، بلکه نقص فنی دستگاه باعث بروز مشکل در فرایند اجرای امور می شود.

برای همین نکته مهم دیگر این است که از سالم بودن تجهیزات مورد استفاده و عدم نقص فنی جرثقیل و تجهیزات وابسته به آن در زمان اجاره آن مطمئن شوید.

مهارت و سلامت اپراتور

اگر چه در اکثر موارد اپراتورهای جرثقیل مهارت کافی را برای انجام عملیات سنگین مانند حمل خودرو به پارکینگ یا تعمیرگاه (یا حمل مصالح ساختمانی و آهن آلات) دارند.

اما در برخی از موارد اشتباهات استفاده از جرثقیل به دلیل مشکلاتی مانند خستگی بیش از حد اپراتور یا مشکلات مشابه بروز می کند.

برای همین است که باید از سلامت اپراتور و مهارت اپراتور به طور هم زمان مطمئن شوید. به خصوص خستگی و مشکلاتی مانند خواب آلودگی اپراتور می تواند باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری در زمان استفاده از دستگاه شود.

رعایت نکات ایمنی در محل کار

یکی از مهم ترین مشکلاتی که باعث بروز خسارات جبرن ناپذیر در سایت های عمرانی و ساختمانی می شود عدم رعایت اصول ایمنی در محل کار است. در واقع می توان عدم رعایت این اصول توسط کارفرما یا اپراتور را یکی از بزرگ ترین اشتباهات استفاده از جرثقیل دانست که درصد بالایی از مشکلات را به دنبال خواهد داشت.

چگونه می توان از بروز اشتباهات و مشکلات ناشی از آن پیشگیری کرد؟

شرکت های ارائه دهنده خدمات اجاره جرثقیل در تهران  می توانند در صورت نیاز راهنمایی های لازم را در مورد اصول ایمنی و رعایت نکات مربوط به آن در محل سایت های عمرانی و ساتمانی در اختیار شما قرار دهند.

علاوه بر این در کاربردهایی مانند حمل خودرو یا اجسام سنگین که نیاز به جرثقیل دارند باید در حین انجام عملیات توسط دستگاه از انجام حرکات پر خطر خودداری شود.

یکی از وظایف اپراتور جرثقیل این است که این خطرات را به افرادی که در محل حضور دارند گوشزد کند.

علاوه بر این باید عبور و مرور افراد در سایت های عمرانی به محل کار جرثقیل کنترل شود.

خسارات ناشی از اشتباهات استفاده از جرثقیل

به طور حتم عدم رعایت اصول گفته شده در بالا می تواند خسارات بسیار زیاد مالی و جانی را به دنبال داشته باشد.

برای مثال در زمان حمل خودرو در صورت بروز هر گونه اشتباه ممکن است صدمات زیادی به خودرو در حین بلند کردن یا حمل آن به محل تعمیر دستگاه وارد شود.

یا در زمان اجرای پروژه های ساختمانی بروز مشکل در حمل آهن آلات و مصالح ساختمانی می تواند باعث بروز خسارات مالی و حتی خسارات و تلفات جانی در محل کار جرثقیل شود.

کسب اطلاعات بیشتر: اجاره جرثقیل در مرزداران

لزوم استفاده از خدمات شرکتهای معتبر

در صورت نیاز به حمل خودرو، پیشبرد پروژه های ساختمانی و عمرانی یا کاربردهایی مانند تخلیه و بارگیری اجسام سنگین، جرثقیل نوین یکی از ارائه دهندگان خدمات اجاره جرثقیل شبانه روزی  است که می تواند در صورت نیاز شهروندان در تهران به ارائه خدمات اجاره انواع جرثقیل در اوزان مختلف و با کاربری های متنوع بپردازد.

شرکت ها و سازمان های عمرانی و خدماتی در تهران نیز می توانند از خدمات ارائه شده توسط این شرکت برای پیشبرد پروژه های عمرانی استفاده کنند.

به طور حتم تلاش ما در شرکت جرثقیل نوین بر این خواهد بود تا ارائه خدمات را با بهترین انواع جرثقیل و اپراتورهای با تجربه در اختیار شما قرار دهیم تا احتمال بروز خطا به حداقل برسد.

به این محتوا امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *