انواع جرثقیل ساختمانی

انواع جرثقیل ساختمانی


یکی از لازم و ضروری ترین ابزار ها در دنیای امروز، انواع جرثقیل ساختمانی می باشد. یکی از مهم ترین مسائل در صنایع و مشاغل مختلف در دنیای امروزه، جابجا کردن وسایل و لوازم مختلف می باشد. از طرفی هم با توجه به این که حجم کارهای بشر نسبت گذشته بسیار انبوه تر شده است، و برای انجام این حجم انبوه از کار ها هم سرعت بالایی مورد نیاز است، از دستگاه های خاصی برای انجام جابجایی های بزرگ استفاده می شود که نام آن ها جرثقیل می باشد. برای این که بیشتر با جرثقیل ها و موضوعاتی مثل انواع جرثقیل ساختمانی، تاور کرین، انواع جرثقیل متحرک، انواع جرثقیل کارگاهی، قیمت اجاره جرثقیل و… آشنا شوید، در ادامه بحث انواع جرثقیل ساختمانی هم همراه جرثقیل نوین بمانید.

انواع جرثقیل ساختمانی

قبل از این که ببینیم انواع حرثقیل ساختمان کدام اند و چه کاربرد هایی دارند، بیایید تا تعریف انواع جرثقیل ساختمانی را کمی با هم مرور کنیم. جرثقیل نوعی سازه است که از ترکیب ماشین های ساده تشکیل شده و برای بلند کردن و جابجایی مواد و اجسام سنگین استفاده می شود. بلندترین قسمت جرثقیل دکل نامیده می‌شود که توسط یک پایه سنگین پشتیبانی می شود تا اطمینان حاصل شود که توانایی بلند کردن وزنه های سنگین را در ارتفاع بلند تر دارد.

جرثقیل ها از یک یا چند دستگاه ساده که به آنها توانایی انتقال بارهایی فراتر از نیروی انسانی می دهد ، برای افزایش قدرت مکانیکی خود استفاده می کنند . از این سازه ها اصولا در صنعت حمل و نقل برای کمک به بارگیری و تخلیه بار، مونتاژ تجهیزات در صنعت تولید و کمک به جابجایی مواد در ساخت و ساز استفاده می ‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر: اجاره جرثقیل ارزان قیمت در تهران

انواع جرثقیل ساختمانی
انواع جرثقیل ساختمانی

لازم است پیش از آشنایی با انواع جرثقیل ساختمانی یا قیمت انواع جرثقیل متحرک، کمی در مورد مدل های مختلف جرثقیل ها مثل انواع جرثقیل تلسکوپی و… بدانید. به طور کلی جرثقیل ها برای جابجایی اجسام سنگین استفاده می شوند، اما نوع کاربری و مکان استفاده از آن ها باعث می شود که انواعی از آن ها طراحی شوند. جرثقیل‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند، جرثقیل ثابت و جرثقیل متحرک.

در توضیح جرثقیل‌های ثابت می‌توان گفت آن‌ها یک سازه دائمی/نیمه دائمی هستند که معمولاً بر روی زمین یا ساختمان ثابت می‌شوند و بارهای سنگین را در مسیر ثابتی بلند و یا جابه‌جا می‌کنند. چیزی که ما بیشتر در ذهن خود داریم انواع جرثقیل متحرک است که بر روی آج‌ها یا چرخ‌های محکمی نصب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از محلی به محل دیگر منتقل کرد. جرثقیل‌های متحرک محدود به یک مسیر ثابت نیستند و به‌راحتی می‌توانند باری را برداشته و سپس به جای دیگری منتقل کنند. مراحل انتقال بار از محلی به محل دیگر به‌آسانی انجام نمی‌شود، اما پیدایش جرثقیل‌ها از انقلاب‌های صنعتی بزرگی بود که می‌توان دائماً از آن‌ها نام برد.

انواع جرثقیل تلسکوپی

یکی از انواع جرثقیل ساختمانی، جرثقیل های تلسکوپی می باشند. انواع جرثقیل های تلسکوپی را می توان در دسته های مختلف به این شرح طبقه بندی کرد، دو نوع جرثقیل تلسکوپی بر اساس ظرفیت حمل و نقل توسط صنایع دریایی استاندارد می شوند، مدل های کوچکتر با استوانه های مورب (نوع HM) و مدل های بزرگتر با حلقه های آستین (نوع HMR). جرثقیل های تلسکوپی نیز طبق روش ساخت آنها در دو دسته جرثقیل های تلسکوپی تک واحدی و جرثقیل های تلسکوپی دو واحدی دسته بندی می شوند .

جرثقیل های تلسکوپی ممکن است گاهی اوقات به صورت یک واحد ساخته شوند که به راحتی از مکانی به تجهیزات دیگر یا دو واحدی منتقل شوند. جرثقیل تلسکوپی دو واحدی از دو قسمت تشکیل شده است. دکل تلسکوپی و روبنایی به نام دور زدن. روبنا را می توان روی یک کامیون سوار کرد و می تواند عملکردی مشابه جرثقیل تلسکوپی داشته باشد. جهت اجاره جرثقیل در تهران همراه جرثقیل نوین باشید.

کسب اطلاعات بیشتر: کرایه جرثقیل ساختمانی

انواع جرثقیل متحرک

انواع جرثقیل ساختمانی متحرک یا همان انواع جرثقیل‌ متحرک یک بازوی کوچک دارند که اغلب به‌عنوان بوم مشبک یا تلسکوپی نیز شناخته می‌شوند. این بازوی کوچک روی یک کامیون یا سازه متحرک دیگر که از طریق آج‌ها یا لاستیک‌ها حرکت می‌کند، نصب می‌شود و فرآیند حمل بار را آسان می‌کند. بازوی این جرثقیل‌ها می‌تواند تا 360 درجه بچرخد و بسته به نوع و اندازه جرثقیل تا طول‌های مختلف گسترش یابد. همان‌طور که پیش تر هم به آن اشاره شد، انواع جرثقیل‌های متحرک به یک مسیر ثابت محدود نمی‌شوند و می‌توانند در سراسر محوطه ساخت‌وساز یا بین محیط‌های دیگر حرکت کنند.

انواع جرثقیل ساختمانی
انواع جرثقیل ساختمانی

جرثقیل تاور کرین

معنی دیگر تاور کرین tower crane جرثقیل برجی است و در ساختمان های در حال ساخت در سطح شهر به فراوانی به چشم میخورد. تاور کرین انواع جرثقیل ساختمانی مختلفی دارد در بسیاری از صنایع ساخت و ساز و حمل و نقل کاربرد دارد. حالا سوال اینجاست که تاور کرین یا جرثقیل برجی چیست؟ جرثقیل های برجی به طور گسترده ای برای عملیات بالابردن ابزار آلات حجیم و سنگین و مصالح در ارتفاعات زیاد در صنعت ساختمان، حمل و نقل و خودروسازی، سدسازی، بنادر و کشتیرانی و صنایعی ازین قبیل استفاده می شود.

تاور کرین یکی از وسایل اصلی و رایج در هر محل ساخت و ساز است. آنها اغلب صدها متر به هوا بلند می شوند و می توانند به همان اندازه دست دراز کنند. خدمه ساختمانی از انواع جرثقیل ساختمانی یا همان تاور کرین برای بلند کردن فولاد، بتن، ابزارهای بزرگ مانند مشعل ها و ژنراتورهای استیلن و… استفاده می کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: اجاره جرثقیل شبانه روزی در تهران

قیمت انواع جرثقیل ساختمانی

مطالبی در طی بحث انواع جرثقیل ساختمانی بیان شدند مثل انواع جرثقیل ساختمانی، تاور کرین، انواع جرثقیل متحرک، انواع جرثقیل کارگاهی، قیمت انواع جرثقیل و… که امید است برای شما مفید بوده باشند. در نهایت اما به شما که اه دنبال قیمت انواع جرثقیل ساختمانی و… می باشید باید گفت که اکثر شرکتهایی که به کار ساخت و ساز مشغول هستند، از ساخت ساختمان تا کارخانجات پتروشیمی و سیمان و … جهت اجاره جرثقیل به شرکتهایی مانند شرکت جرثقیل نوین مراجعه می کنند.

به این محتوا امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *